Přemýšleli jste nad tím, jak stihnout pobrat všechny informace na internetu a ještě sledovat konkurenci?

marketing-sales-media-malinova

Já ano. A jelikož má přednáška na toto téma zaujala magazín MarketingSalesMedia, rozhodla jsem se, že napíšu článek i sem na blog.

Hledala jsem způsob, jak stihnout nějaký solidní základ nejlépe hned ráno. Ideální je na to doba po cestě do práce. V tramvaji, autobuse či jiném dopravním prostředku je právě taková hluchá doba, kdy se dá hezky číst (tedy pokud netrpíte kinetózou). Během deseti až dvaceti minut proběhnete všechny novinky.

Obecně doporučuji věnovat 40 % času sledování dění ve vašem oboru, 30 % čtení souvisejících nebo jinak zajímavých blogů a magazínů pro nové nápady a inspiraci, 20 % dát vyhodnocování konkurence a ve zbylých 10 % se zabývat on-line reputací vlastní značky.

K urychlení a zefektivnění práce pak dobře slouží aplikace, které podle individuálního nastavení samy za uživatele hlídají potenciální zajímavé články na internetu a odesílají je do úložišť. Kromě toho, také přizpůsobují formát článků do mobilní verze, případně aby se co nejvíce přiblížil tištěným novinám.loga-aplikace

Aplikace

Vhodná je např. aplikace Pocket, která umí do off-line modu ukládat kromě internetových článků i ty z dalších aplikací jako např. LinkedIn nebo Twitter. Můžete tak jedním kliknutím uložit článek rovnou do aplikace Pocket. Aplikace nabízí i rozšíření pro Google Chrome, takže vám skutečně nic neunikce a ukládat nebo číst články můžete i z počítače – vše se synchronizuje.

Osvědčila se mi také Evernote. Je to organizér, který umožňuje opravdu mnoho. Od rychlých poznámek, to-do listů po náčrty, webové úryvky a spoustu dalšího. Obsahuje funkci Atlas, která dokáže vyhledat uložený článek ve složkách třeba jen podle geolokalizace místa. Což se hodí, když si vzpomenete jen na to, že to bylo předevčírem a byli jste v kavárně. Ke svým datům se dostanete z jakéhokoliv zařízení s Evernote.if-this-then-that

Funkce IFTTT

Obě zmíněné aplikace pak mohou operovat s funkcí IFTTT, tedy „if this, then that“. Znamená to, že nastavíte různépodmínky pro to, aby článek prošel sítem vašeho zájmu. To je dobré na odchytávání novinek. Můžete propojit nespočet podporovaných aplikací a služeb a následně si nastavit podmínky “pokud nastane toto, udělej tamto” podle vašeho zájmu.

Nepodceňujte Twitter. Češi ho nemají moc rádi, ale zapomínají, že jde o jedinou veřejnou sociální síť. Můžete tu najít i méně známé, ale zajímavé lidi nebo blogy.

K užitečným nástrojům patří také Google Alerts nebo Talkwalker, které dobře poslouží pro monitoring. Odesláním přesného linku vás informují třeba pokaždé, když na webu vaší konkurence dojde k nějaké změně. V aplikace Talkwalker zadáte klíčová slova, která vás zajímají a budou vám chodit upozornění do emailu pokaždé, když se na webu objeví článek, který by vás mohl zajímat. Umí také rozlišovat mezi blogy, diskuzemi a magazíny, takže je čistě na vás o jaký obsah máte právě zájem.

To je pár tipů ode mě jak si ušetřit desítky minut denně. Jestli se chcete dozvědět více a vše si vyzkoušet a nastavit v praxi přijďte na moje školení! Ráda přijdu i k vám do firmy.

efektivni-sledovani-trendu-malinova

 

Jaké vychytávky na sledování trendů používáte vy?

1 Komentář

  • xxx Publikováno 8.8.2017 0:05

    Hеllo colleagues, its wоnderful piеce of wrіting regarding teachingand entirely
    exρlained, keep it up all the time.

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *